مزایا و معایب قفل برقی

همان طور که میدانید جهت حفاظت از ساختمان ها و فضاهای مختلف، قفل های بسیار متنوعی طراحی و تولید شده اند که از ایمن ترین و مهم ترین قفل ها میتوانیم به انواع قفل های برقی اشاره کنیم. امروزه این قفل ها با هر سبک و مدلی با برقراری امنیت بالا و دارا بودن مزایایی همچون کنترل از راه دور و نصب و کاربری آسان، مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است. ما در مقاله مزایا و معایب قفل برقی قصد داریم انواع قفل های برقی را بصورت کامل برای شما معرفی نماییم و به صورت جزئی به بررسی مزایا و معایب قفل های برقی بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

بررسی مزایا و معایب قفل برقی

قفل برقی چیست؟

قفل برقی یکی از نوین ترین و کاربردی ترین سبک های قفل، برای ساختمان سازی و افزایش امنیت در ساختمان های پر تردد و مسکونی میباشد. قفل های برقی در موارد متعددی از جمله درب پارکینگ ها، درب ورودی منازل، دفاتر کاری، بانک ها، مراکز امنیتی و حتی درب انبار ها و … قابل نصب و استفاده میباشد.

این خانواده از قفل ها دارای مدار الکتریکی میباشند و توسط ولتاژ مشخصی از جریان برق عمل مینمایند و بر این اساس به این نوع از قفل ها قفل های برقی معرفی میشوند.

بررسی مزایا و معایب قفل برقی

ساختار کلی قفل برقی

ساختار این قفل های به گونه ای میباشد که شامل یک بخش مکانیکی و بخش دیگر الکترونیکی بوده که این مورد سبب میشود تا درب هم به صورت فیزیکی و دستی و هم با فرمان دیجیتالی باز گردد، از این رو گزینه ای مناسب برای درب های نفررو میباشند و درب پارکینگ میباشد؛ زیرا که هم توسط فشردن کلید روی قفل و هم توسط پنل آیفون و ریموت کنترل میتوان درب را باز و بسته کرد.

 انواع قفل های برقی و ایمن ترین نوع آن ها 

قفل های برقی نیز همچون سایر یراق آلات، انواع مختلفی دارند اما از پر مصرف ترین آنها موارد زیر میباشند:

  1. قفل برقی حیاطی یا در اصطلاح کله گاوی
  2. قفل های حیاطی ایزو یا طرح ایزو
  3. انواع مقابل برقی
  4. دستگیره درب دیجیتال ( دستگیره های درب هوشمند)

قفل های برقی حیاطی مدل کله گاوی که از مرسوم ترین نوع قفل های برقی میباشند، بهترین گزینه برای نصب به انواع درب های ورودی ساختمان ها و مجتمع های مسکونی میباشند. قفل های کله گاوی دارای بدنه ای از جنس آلیاژ فولاد همراه با رنگ مشکی (که بصورت کوره ای رنگ شده) و شاسی قرمز جهت باز و بسته نمودن مکانیکی درب میباشند.

بهرین و با کیفیت ترین قفل های برقی مدل کله گاوی در سطح بازار ایران خدمتتان معرفی میشود:

همچنین این قفل ها دارای مغزی دو طرفه برای باز و بسته نمودن درب توسط کلید، از داخل و بیرون میباشد که به جز ریموت و پنل آیفون از طریق کلید نیز قابل باز و بسته شدن باشد. این مورد سبب محبوبیت بیش از حد قفل های برقی میشود.

قفل های حیاطی ایزو یا طرح ایزو نمونه دیگری از قفل های درب ورودی از نوع برقی میباشند، این سری از قفل ها امروزه از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند، زیرا که دارای راندمان ایمنی بسیار بالایی میباشند. این قفل ها بیشتر در مواردی که ساختمان در حالت شمالی و حیاط دار میباشد قابل نصب و استفاده میباشد

قفل برقی درب حیاط ایزو ISEO

دستگیره های هوشمند نیز نمونه ای از قفل های پیشرفته میباشند که در بیشتر موارد بر روی انواع درب های ورودی واحد های آپارتمان و درب های ورودی دفاتر اداری نصب و استفاده میشوند. این قفل های فوق پیشرفته دارای ضریب ایمنی بسیار بالایی میباشند، زیرا داری حسگر اثر انگشت، شناسایی رمز عبور و در مواردی نیز دارای سنسور تشخیص چهره میباشند.

دستگیره هوشمند بورتی مدل B2

یکی از شرکت های بسیار معتبری که در زمینه فروش انواع دستگیره های هوشمند (اسمارت) فعالیت مینماید، هلدینگ و شرکت تخصصی بورتی میباشد.

شما میتوانید از مجموعه مدرن یراق به عنوان نمایندگی انحصاری این شرکت مقتدر در استان تهران، انواع دستگیره های هوشمند این برند را  در مدل های مختلف را خریداری نمایید.

مزایای استفاده از قفل برقی

همان طور که در بالا اشاره شد قفل های برقی یکی از تجهیزات معمول میباشد که در اغلب ساختمان های امروزی به چشم میخورد. این مدل از قفل ها به خصوص بر روی درب های پارکینگ ها به وفور دیده میشود. حال اگر بخواهیم در رابطه با مزایای این سبک از قفل ها نیز صحبت نماییم، میتوانیم به موارد متعددی اشاره کنیم که در ادامه چند نمونه از مهم ترین آن ها را بیان خواهیم کرد:

سطح امنیتی بالا : یکی از اصلی ترین ویژگی های قفل های برقی، امنیت بالای آن ها میباشد؛ زیرا که این قفل ها غیر قابل تخریب و شکستن بوده و در نتیجه میتواند تا حد بسیار زیادی آرامش و امنیت را برای شما به ارمغان بیاورد.

بررسی مزایا و معایب قفل برقی

قابلیت کنترل از راه دور : به طور کلی، عملکرد قفل های برقی توسط ریموت کنترل ها و آیفون ها تکمیل میشود؛ از این رو قابلیت کنترل آن ها از راه دور نیز وجود دارد. به عنوان مثال درب اتوماتیک پارکینگ را بدون نیاز به باز نمودن فیزیکی درب توسط فرد و تنها با ریموت، میتوانید باز و یا بسته نمایید.

قابلیت تنظیم با سیستم های امنیتی : برای مکان هایی که نیازمند است تا ورود و خروج افراد تحت کنترل باشد، استفاده از قفل های برقی به شدت پیشنهاد میشود؛ زیرا که این قفل ها قابلیت سازگاری و تنظیم با انواع سیستم های امنیتی و همچنین سیستم های هوشمند شناسایی افراد را دارا میباشند.

روش نصب آسان : قفل های برقی از روش نصب بسیار ساده ای برخوردار هستند، از این رو نیازمند دانش خاصی نبوده و به آسانی نصب میگردند اما توجه داشته باشید هنگام نصب قفل برقی باید دقت کافی را داشته باشید و نکاتی را رعایت نمایید؛ زیرا نصب صحیح قفل برقی در عملکرد صحیح و حفظ امنیت ساختمان نقش بسزایی را ایفا میکند.

معایب قفل های برقی

در کنار همه مزایایی که در رابطه با قفل های برقی ذکر شد، این سری از محصولات معایبی نیز دارند که این معایب تاثیر چندانی روی محبوبیت قفل های برقی نخواهد داشت اما هنگام خرید بهتر است تک تک این موارد در نظر گرفته شود:

  1. قیمت بالاتر نسبت به قفل های ساده و معمولی
  2. عدم امکان نصب روی درب های سبک تر و یا تو خالی

بررسی مزایا و معایب قفل برقی

خرید انواع قفل های برقی از فروشگاه مدرن یراق

در پایان مقاله بررسی مزایا و معایب قفل برقی لازم است اشاره کنیم که مدرن یراق یک مجموعه فروشگاه تخصصی در زمینه انواع دستگیره درب و یراق آلات مرتبط و انواع تجهیزات قفل و ایمنی ساختمان میباشد، از این رو شما میتوانید انواع قفل ها و تجهیزات ایمنی برقی قابل مصرف در ساختمان را با مناسب ترین قیمت از این مجموعه ها خریداری نمایید.

ضمناً در صورت ایجاد هرگونه سوال شما میتوانید با تیم پشتیبانی این مجموعه تماس بگیرید و جواب سوالاتتان را دریافت کنید.

2 دیدگاه برای “مزایا و معایب قفل برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

نیاز به کمک دارید؟در واتس آپ با من گفت و گو کنید...

×