روش نصب دستگیره درب رزت

پس از بررسی و خرید یک دستگیره درب مناسب، یکی از مواردی که ممکن است ذهنتان را درگیر کند و از طرف دیگر نیز بسیار حائز اهمیت میباشد، چگونگی نصب آن دستگیره است. همانطور که میدانید دستگیره ها در مدل های بسیار متنوعی تولید میشوند که قبلا در مقاله راهنمای خرید دستگیره درب به طور کامل به آن ها اشاره کرده بودیم.

در میان انواع دستگیره های درب، مجموعه ای از مدل های گوناگون یافت میشود که هریک از آن ها بنا بر ساختار و نوع طراحی که دارند، روش نصب مختص به خود را نیز دارند.

در ادامه این مقاله قصد داریم به ساختار کلی و نحوه نصب دستگیره درب رزت و یا در اصطلاح دو تکه میپردازیم. با ما همراه باشید!

نگاهی کلی به ساختار دستگیره های رزت (دو تکه)

یکی از جدیدترین و پر فروش ترین مدل های دستگیره درب، دستگیره درب رزت (دو تکه) میباشد که برخلاف دستگیره درب پلاک که متداول ترین گروه از دستگیره های درب هستند و ساختاری یکپارچه دارند، این گروه از دستگیره ها از دو قسمت مجزا تشکیل شده اند که این دو قسمت شامل دستگیره و محل قفل (رزت) میباشد.

دستگیره های رزت به دلیل سبک خاص و طراحی جدیدی که دارند از مزایای بسیاری نیز برخوردار هستند که اصلی ترین این موارد عبارتند از:

_طراحی زیبا و ساختار ظاهری منحصر بفرد

_مقاومت بالا در برابر ضربه، فشار و رطوبت

لازم به ذکر است به این نکته نیز اشاره کنیم که در رابطه با مزایای کامل دستگیره ها در مقاله مقایسه دستگیره های پلاک و رزت به طور مفصل صحبت نموده ایم.

چگونگی نصب دستگیره های درب رزت

پیش از هر چیز باید در نظر داشته باشید، محل نصب دستگیره در هر نوعی که باشد با توجه به ارتفاع درب تعیین میشود که اغلب بین 100 تا 120 سانتیمتر از سطح زمین تخمین زده میشود. در ادامه برای یافتن محل دقیق و مناسب جهت نصب دستگیره، آن قسمت را با نوار چسب علامت گذاری نموده تا از دو طرف درب در یک سو قرار گیرند.

قفل زبانه متناسب و مختص برای دستگیره های دو تکه قفل زبانه در حالت کاربری سوئیچی میباشد. اگر دسته بندی قفل های زبانه او یا در اصطلاح قفل بدنه درب چوبی را مشاهده و بررسی کرده باشید متوجه این مورد شده اید که این قفل ها در اندازه های بسیار متنوعی موجود بوده و از 4 سانتیمتر تا 10 سانتیمتر نیز تولید میشوند. قفل های زبانه معمولاً بر اساس نوع جنس درب انتخاب و نصب میشوند.

پس از انتخاب قفل مورد نظر، سایز مقطع یا به عبارتی دیگر وسط آکس را روی درب اندازه میزنیم. پس از این مرحله در محل چهارسوی دستگیره (شافت) را روی درب به اندازه تقریبی 20 میلیمتر سوراخ میکنیم.

پس از اتمام مراحل قبل، محل قرار گرفتن سیلندر را سوراخ میکنیم، به گونه ای که سیلندر به طور کامل از آن رد شود (حدود 30 میلی متر) و در نهایت محور چهار پهلو را به طوری که شیار بیضی شکل آن به سمت پایین باشد، از قفل عبور میدهیم.

در ادامه قسمت پیشانی درب را که محل قرار گیر قفل زبانه درب مباشد بایستی کاملاً تراشید تا حدی که به راحتی قفل زبانه درون درب جای گیرد.

در ادامه قاب زیر رزت را از همه جهت ها برای نصب پیچ های رزت سوراخ نموده و پیچ ها را در چهار سمت شاسی محکم میکنیم تا دستگیره کاملا در جای خود ثابت شود و حرکت نکند.

در مراحل پایانی کار، دستگیره و رزت را از روی چهار پهلو عبور داده و رزت را روی پایه فلزی که داخل آن قرار میگیرد، قرار داده و نصب میکنیم و سپس پیچ تعبیه شده در زیر بدنه رزت را به وسیله آچار آلن محکم مینماییم.

نصب دستگیره رزت

نکات مهم در نصب دستگیره روی درب

اولین نکته مهم که در هنگام نصب انواع دستگیره درب چوبی باید بدانید آن است که درب ما نو هست یا خیر؛ اگر درب نو باشد کار راحت است، ابتدا با علامت گذاری و سپس طبق مراحلی که در بالا ذکر شد عمل میکنیم.

مورد مهم دیگر نوع دستگیره درب میباشد، دستگیره ها با توجه به نوع و سبک طراحی که دارند، روش نصب گوناگونی نیز دارند اما نکته مشترک میان همه آن ها آن است که باید میل چهارسو را در محل مورد نظر قرار داده و بعد دستگیره را بر روی آن نصب کنیم. حال با توجه به نوع دستگیره، کافی است پیچ ها را در جای خود نصب کنیم که محل نصب با توجه به طراحی دستگیره، متفاوت میباشد.

یکی دیگر از موارد مهم که باید به آن توجه داشت، قدیمی بودن درب میباشد؛ در صورتی که درب جدید نباشد و یا از قبل روی آن دستگیره نصب شده باشد ابتدا باید دستگیره را باز نموده و به جای آن دستگیره مورد نظر را نصب نمایید. همچنین در نظر داشته باشید در صورتی که جای دستگیره قبلی روی درب مانده باشد و یا تفاوت رنگی ایجاد شده باشد باید ابتدا جای آن ترمیم شود یا دستگیره ای انتخاب شود که جای دستگیره قبلی را پر کند.

خرید دستگیره درب رزت از فروشگاه مدرن یراق

حال که تا انتهای این مقاله با ما همراه بوده اید، لازم به ذکر است به این نکته اشاره کنیم که اگر قصد خرید دستگیره درب رزت را دارید باید بدانید که این نوع از دستگیره ها، با کیفیت و متریال گوناگونی تولید میشوند که این مورد موجب اختلاف در قیمت این محصولات میشود. خرید از یک مرجع رسمی و معتبر میتواند شما را در تجربه خریدی امن یاری نماید.

فروشگاه مدرن یراق با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه فروش انواع ابزار و یراق آلات ساختمانی، بهترین و معتبر ترین محصولات موجود در سطح بازار را با قیمتی بسیار مناسب به مصرف کنندگان ارائه مینماید.

6 دیدگاه برای “روش نصب دستگیره درب رزت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

نیاز به کمک دارید؟در واتس آپ با من گفت و گو کنید...

×