افزایش امنیت درب های ورودی ساختمان

حفظ امنیت ساختمان یکی از مواردی است که از گذشته تاکنون همواره مورد توجه عموم مردم قرار داشته است. ایمنی درب ورودی و به طور کلی افزایش امنیت درب یکی از بهترین روش های ممکن جهت ایمن سازی ساختمان های مسکونی و اداری میباشد. به عبارتی دیگر با اضافه نمودن مدل هایی از قفل ها بر روی درب ها تا حد زیادی میتوان امنیت ساختمان را افزایش داد. در مقاله افزایش امنیت درب های ورودی ساختمان سعی داریم این روش ها را به طور مفصل برای شما شرح دهیم.

راههای افزایش امنیت درب های ورودی ساختمان

 

بالا بردن امنیت درب های ورودی

افزایش ایمنی درب های ورودی و صرف هزینه برای این امر، از جمله مواردی است که اطمینان خاطر و آرامش بیشتر را برای اهالی ساختمان های مورد نظر به ارمغان می آورد. این اقدام موجب تأمین ایمنی بیشتر ساختمان شده و در نتیجه امنیت مالی و جانی نیز حاصل میشود. در راستای تحقق این اقدام، کافی است از قفل ها و یراق آلاتی استفاده کنید که شما را در این امر یاری نماید. در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی تعدادی از این موارد میپردازیم:

افزایش امنیت با استفاده از نصب چشمی

همان گونه که میدانید نصب انواع چشمی بر روی درب، تا حد زیادی میتواند موجب افزایش امنیت ساختمان گردد. با استفاده از چشمی ها میتوان قبل از باز کردن درب، افراد را در پشت درب مشاهده کرده و پس از اطمینان حاصل شدن درب را با خیال راحت باز نمود که این مورد یک مزیت بزرگ محسوب میشود.

ساختار چشمی درب به گونه ای است که همانند تلسکوپ و یا میکروسکوپ ها شامل یک لنز مقعر و یک لنز محدب میباشد که فاصله کانونی عدسی در این گروه از یراق آلات بسیار کم است. بنابراین اشخاصی که در کانون چشمی قرار میگیرند به راحتی قابل مشاهده میباشند.

چشمی درب

 

چشمی ها در دو مدل چشمی ساده و چشمی دیجیتال تولید و عرضه میگردند. مدل های دیگری نیز در این دسته از محصولات تولید میشوند که چشمی درکوب دار میباشند و در صفحه مرتبط با چشمی های درب در فروشگاه مدرن یراق میتوانید آن ها را مشاهده نمایید.

راههای افزایش امنیت درب های ورودی ساختمان

بالا بردن ایمنی با استفاده از درب های ضد سرقت

به طور کلی درب های ضد سرقت، با توجه به نوع ساخت و قابلیت نصب قفل های ضد سرقت پیشرفته بر روی آن ها، احتمال هر گونه سرقت را به حداقل رسانده و از ورود سارقین به منازل، ادارات و … تا حد بسیار زیادی جلوگیری مینماید.

اسکلت و ساختار این نوع از درب ها در برابر هرگونه فشار ایمن بوده و به سادگی دچار تخریب نخواهد شد. لازم به ذکر است که روی این درب ها یک نوع قفل دیگر نیز قابل نصب میباشد که دارای سنسورهای هشدار دهنده میباشند؛ عملکرد این قفل ها به این صورت میباشد که هنگام باز شدن درب، جز در مواردی که شما تعیین میکنید، سنسورها عمل کرده و هشدار ارسال مینمایند.

راههای افزایش امنیت درب های ورودی ساختمان

افزایش امنیت با تقویت لولاهای درب

لازم به ذکر است که، جهت افزایش امنیت درب های ساختمانی و ضد سرقت اقدامات بسیاری میتواند صورت گیرد که یکی از آن ها تقویت لولا های درب میباشد؛ به این صورت که پیچ های بلند تر و دارای دوام بیشتر را، جایگزین پیچ های کوتاه و ضعیف لولا کنید. با این تعویض، استحکام درب از حالت طبیعی خود بسیار بیشتر شده و در نتیجه احتمال سرقت کاهش می یابد.

راههای افزایش امنیت درب های ورودی ساختمان

افزایش امنیت با نصب جک آرام بند روی درب

همچنین میتوان جهت ایمن سازی بیشتر درب های ورودی، از جک های آرام بند نیز استفاده نمود. آرام بند ها ابزاری میباشند که از باز ماندن درب جلوگیری میکند؛ به طوری که اگر درب در اثر سهل انگاری باز بماند توسط جک آرام بند به صورت خودکار بسته خواهد شد.

برای کسب اطلاعات و بررسی بیشتر جک های آرام بند میتوانید به مقاله مربوط به جک آرام بند مراجعه نمایید.

جک ارام بند

افزایش امنیت درب با نصب قفل و دستگیره دیجیتال

همان طور که میدانید قفل های قدیمی، از امینت بالایی برخوردار نبوده و تنها با زدن چند ضربه و شکستن مغزی قفل، براحتی باز میشود.

از این رو میتوانید جهت ایمن سازی هرچه بیشتر مکان مورد نظر خود، از قفل های دیجیتالی، قفل های برقی درب حیاط و یا دستگیره های درب هوشمند (به خصوص برای محیط هایی که نیاز به امنیت بیشتری دارند) استفاده نمایید.

باید متذکر شد که جهت بالا بردن امنیت قفل های دیجیتالی نیز میتوان اقداماتی انجام داد؛ معمولا نصابان برای نصب این قفل ها از پیچ های ارزان و کوتاه استفاده مینمایند، در صورتی که با جایگزین نمودن پیچ های مقاوم و بلند میتوان امنیت این گروه از محصولات را بالا برده و مقاومت آن ها را نیز در برابر فشار و ضربه بالا برد.

قفل هوشمند

افزایش امنیت با نصب قفل های کمکی یک طرفه

شاید برایتان پیش آمده باشد در مواقعی که شما در داخل منزل و یا ساختمان هستید، نیاز داشته باشید تا درب را از داخل ساختمان قفل نمایید. در این موارد از قفل های یک طرفه و یا قفل های زنجیر دار استفاده مینمایند. این قفل های به طور کامل دسترسی را از بیرون به داخل مکان مورد نظر محدود نموده و فقط میتوان درب را از داخل باز و یا بسته کرد. با استفاده از این نوع قفل ها، سارقین راهی جز شکستن درب نداشته که این امر برای آن ها زمان بر و مشکل خواهد بود.

مروری بر 10 نکته اصلی موثر در افزایش امنیت درب های ورودی ساختمان

  1. درب های ضد سرقت را جایگزین درب های معمولی نمایید.
  2. قفل ضد سرقت خود را ایمن تر کنید.
  3. از درب های کرکره ای آهنی جهت امنیت بیشتر استفاده نمایید.
  4. آیفون تصویری و دوربین امنیتی نصب کنید.
  5. از قفل های دارای سنسور هشدار دهنده استفاده کنید.
  6. روی درب قفل شب بند نصب نمایید.
  7. جلوی پنجره ها از نرده های محافظ استفاده کنید.
  8. در مکان های مهم از دستگیره های درب دیجیتال نصب و استفاده نمایید.
  9. مقاومت لولا های درب را به وسیله تعویض پیچ های آن افزایش دهید.
  10. از چشمی های درب استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

نیاز به کمک دارید؟در واتس آپ با من گفت و گو کنید...

×