جک آرام بند چیست و چه کاربردی دارد؟

جک آرام بند چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که میدانید درب ها جهت تکمیل کاربری خود، نیازمند اجزایی میباشند که نصب آن ها روی درب ضروری است. به غیر از اجزایی که به آن اشاره شد، گروه دیگری از ابزار و یراق آلات وجود دارند که نصب آن ها روی درب ها اختیاری بوده و اغلب موجب افزایش طول عمر درب و سایر اجزای آن میشوند.

همه ما بارها شاهد بسته شدن ناگهانی درب ساختمان و ایجاد آلودگی صوتی ناشی از برخورد درب، به ویژه در ساختمان های پر تردد بوده ایم. همچنین گاهی اتفاق افتاده که به علت سهل انگاری و یا هر دلیل دیگری، درب ساختمان بسته نشده و باز بماند و در نتیجه امنیت ساختمان به خطر بیفتد. پیشنهاد ما به شما جهت جلوگیری از پیشامد چنین مشکلاتی، استفاده از جک های آرام بند درب میباشد.

جک آرام بند چیست و چه کاربردی دارد؟

در صورتی که شما هم قصد خرید جک آرام بند با بهترین کیفیت را دارید، بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید:

معرفی جک آرام بند

یکی از ابزار ایمنی درب، جک آرام بند میباشد، به عبارتی دیگر با نصب آرام بند روی درب، میتوان اطمینان داشت که درب همیشه بسته میشود و امنیت ساختمان تا حد زیادی بالا میرود. کاربرد دیگر این وسیله، آرام بسته شدن درب میباشد که این مورد، هم عمر قفل را بالا میبرد و هم از هر گونه آسیب به درب و چهارچوب آن بر اثر بسته شدن ناگهانی و با شتاب، جلوگیری مینماید.

امروزه استفاده از جک های آرام بند درب در ساختمان‌ های مسکونی، اداری و تجاری کاربرد بسیاری دارند.

به طور کلی، آرام بند یک جک هیدرولیکی است که مانع از بسته شدن شدید درب میشود. این گروه از محصولات نیز مانند سایر ابزار ها انواع گوناگونی دارند که هریک اجزای خاص خود را دارند.

انواع جک های آرام بند

در دسته بندی کلی جک های آرام بند را به دو نوع بازویی و ریلی تقسیم بندی مینمایند. لازم به ذکر است که برای درب های سنگین تر همچون درب ساختمان و حیاط، معمولا از جک های آرام بند بازویی استفاده میشود. اما اگر آرام بند ریلی خریداری کردید، نصب آن را برای درب های سبک تر، کمد ها و کشو ها پیشنهاد میکنیم.

جک آرام بند چیست و چه کاربردی دارد؟

 

جک آرام بند چیست و چه کاربردی دارد؟

جک های آرام بند اجزای مختلفی نیز دارند که هریک، بخشی از کاربری آرام بند را شامل میشود.

پاشنه، یکی از اجزای اصلی جک میباشد که وظیفه باز و بسته نمودن درب را بر عهده دارد و عملکرد آن، توسط دو فنر که متصل به یک پیستون میباشند، تکمیل میشود. این پیستون توسط یک چرخ دنده کنترل میشود. هم چنین عواملی همچون وزن درب، هماهنگی بازو ها و کنترل زمان بر عهده این قسمت میباشد.

بازوی اصلی که مرکز ثقل و محور حرکت فنر درب بوده و با چرخ دنده عمودی در پاشنه، ارتباط مستقیم دارد. بازوی اصلی، اصولا نسب به سایر بازو ها ضخامت بیشتری نیز دارد.

پیچ های تنظیم سرعت در آرام بند میزان حرکات فنر را تعیین میکنند و بنا بر نوع حرکت آرام بند تعداد پیچ‌ها مشخص میشود. به این صورت که برای آرام بند دو زمانه از دو پیچ و برای سه زمانه از سه پیچ استفاده میشود. کارکرد پیچ تنظیم سرعت، به گونه ای است که بازوهای اتصال یافته به درب و آرام بند، با سرعت مورد نظر بسته شود.

انواع آرام بند بر اساس قدرت

این تقسیم بندی که بر حسب میزان قدرت جک آرام بند صورت میگیرد، در واقع بر اساس وزن درب تعیین میگردد و هرچه آرام بند تحمل وزنی بالاتری داشته باشد قیمت آن نیز بیشتر میشود.

سایز ۱: درب های ۲۰ تا ۴۵ کیلویی

سایز ۲: درب های ۴۵ تا ۶۰ کیلویی

سایز ۳: درب های ۶۰ تا ۸۰ کیلویی

سایز ۴: درب های ۸۰ تا 120 کیلویی

مزایای جک های آرام بند

همانطور که اشاره شد، جک های آرام بند درب انواع و مدل‌های گوناگونی تولید میشوند، اما برخی مزایا در همه‌ مدل های آن‌ مشترک است:

  1. کاربری آسان و کاهش مصرف انرژی فرد
  2. کاهش خسارات و آسیب ناشی از بسته شدن با شتاب درب ها
  3. افزایش امنیت و ایمنی ساختمان
  4. حفاظت در برابر حریق (با بسته شدن درب مانع ورود اکسیژن میشود).
  5. قابلیت نصب روی تمامی درب های فلزی، شیشه ای، چوبی و ….
  6. طول عمر بالای جک های آرام بند

نکات مهم در زمان خرید جک آرام بند

قبل از تصمیم گیری درباره خرید هر وسیله ای، لازم است بررسی هایی صورت گیرد تا خریدی مطمئن و صحیح حاصل شود. خرید آرام بند نیز از این امر مستثنی نیست و بهتر است قبل از خرید، نکاتی را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید نمایید. در ادامه به چند نمونه از مهم ترین نکات ذکر شده، اشاره خواهیم داشت:

_دارا بودن تنظیمات جهت جلوگیری از ایجاد سر و صدا

_همراه داشتن گارانتی اصالت کالا و خدمات پس از فروش معتبر

_خرید آرام بند از مراکز فروش رسمی و تخصصی

_در نظر گرفتن وزن و سایز جک آرام بند و درب

_در نظر داشتن میزان تردد از درب مورد نظر در طول شبانه روز

 

انواع آرام بند بر اساس سرعت

آرام بند ها علاوه بر طبقه بندی های ذکر شده، بر حسب سرعتشان نیز، به 3 گروه جک آرام بند تک سرعته، دو سرعته و سه سرعته یا به عبارتی جک یک زمانه، دو زمانه و سه زمانه تقسیم میشوند.

با نصب جک تک سرعته، همان گونه که از نامش پیداست، در یک مرحله درب بسته میشود؛ اما در جک های دو زمانه درب طی دو مرحله بسته میشود. جک های آرام بند سه سرعته یا سه زمانه نیز درب را در سه مرحله بسته و برای درب‌ های دارای قفل برقی مناسب میباشند. این آرام‌ بندها ساختار پیچیده‌ تری داشته و نحوه تنظیم سرعت آرام بند سه زمانه کمی نیاز به دقت بالا دارد و پس از نصب صحیح، نیازمند رگلاژ نیز میباشد.

خرید انواع جک آرام بند از فروشگاه مدرن یراق

همانطور که ذکر شد یافتن مرکزی تخصصی، شرط اول جهت داشتن یک خرید مطمئن و ایده آل میباشد.

فروشگاه مدرن یراق، یکی از مراکز رسمی و معتبر در شهر تهران میباشد که محصولاتی نظیر انواع دستگیره های کابینت، دستگیره های درب، یراق آلات کابینت و یراق آلات درب، انواع قفل کتابی، قفل برقی، جک آرام بند و … را از بهترین برند ها، همراه با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت و همچنین اعزام نصاب ماهر به محل عرضه نموده و به سراسر کشور نیز ارسال مینماید.

هم چنین این فروشگاه امکان علاوه بر فروش اینترنتی، خرید به دو صورت دیگر یعنی حضوری و تلفنی را برای افرادی که تمایل به خرید اینترنتی ندارند، فراهم آورده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

2 دیدگاه برای “جک آرام بند چیست و چه کاربردی دارد؟

  1. اریا ایرانی تبار گفته:

    اگر جک انتخاب شده متناسب با وزن درب نباشه چه اتفاقی میوفته؟
    ایا تو عملکرد جک اختلال ایجاد میشه ؟

    • حسن حسین آبادی گفته:

      سلام
      بهتر هست که شما جک متناسب با درب انتخاب و خرداری کنید. چون اگر وزن درب بیشتر از قدرت جک آرام بند باشد عملاً قدرت جک برای کنترل درب کافی نیست و در مقابل اگر وزن درب برای قدرت جک کمتر باشد هنگام باز کردن درب بایستی فشار زیادی به درب وارد شود تا درب باز شود که این موضوع برای افراد سالمند و خردسالان دشوار میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

نیاز به کمک دارید؟در واتس آپ با من گفت و گو کنید...

×