انواع دستگیره های مخفی کابینت

آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه است که سبک چیدمان و دکوراسیون آن، تاثیر بسزایی در زیبایی و جلوه منزل شما خواهد داشت؛ از این جهت باید در زمان انتخاب کابینت ها و یراق آلات مرتبط با آن ها بررسی های لازم را انجام داده و جزئیات را نیز در نظر داشته باشیم.

در این مقاله قصد داریم درباره دستگیره کابینت های مخفی یا به عبارتی کابینت های بدون دستگیره صحبت کنیم. در صورتی که تمایل به خرید این نوع از کابینت و دستگیره را دارید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

دستگیره های مخفی کابینت

کابینت های بدون دستگیره

همانطور که میدانید برای طراحی یک آشپزخانه مدرن نیاز به دستگیره های مخفی داریم. در زمان گذشته همه درب کابینت ها و کمد ها به وسیله دستگیره باز میشد؛ اما امروزه جهت خلق یک آشپزخانه به سبک مدرن از کابینت هایی استفاده میشود که بدون دستگیره میباشند و یا به عبارتی دیگر دستگیره آن ها مخفی است. خرید کابینت آشپزخانه با دستگیره مخفی نمایی شیک، یکپارچه و مدرن به آشپزخانه شما میبخشد و هیچ دستگیره و یراقی روی کابینت دیده نمیشود.

به طور کلی کابینت های بدون دستگیره را میتوان در دو گروه طبقه بندی کرد:

  1. کابینت با دستگیره مخفی
  2. کابینت با درب مگنتی 

کابینت با دستگیره مخفی

کابینت هایی با دستگیره مخفی، در واقع کابینت هایی میباشند که دارای دستگیره هستند اما دستگیره آن ها به صورت مخفی نصب شده و دیده نمیشوند؛ به عبارتی دیگر دستگیره های مخفی از داخل یونیت کابینت یا کشو کابینت نصب میشود که باعث پنهان شدن این دستگیره ها میشود.

این سبک از دستگیره ها که به نام دستگیره های شاخه ای و دستگیره های پروفیلی نیز شناخته میشوند، در مدل های مختلفی تولید میشوند:

دستگیره مخفی مدل L

دستگیره مخفی مدل U

دستگیره مخفی مدل H

دستگیره مخفی مدل G

دستگیره مخفی مدل L

دستگیره شاخه ای مخفی مدل L نمونه ای از پر مصرف ترین دستگیره های مخفی بوده و گزینه ای بسیار مناسب برای کابینت های زمینی (یونیت های زمینی) میباشد. این سبک از دستگیره ها، عموماً به صورت کامل از ماده اولیه آلومینیوم تولید میشوند؛ از این جهت مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی خواهند داشت.

دستگیره های مخفی کابینت

لازم به ذکر است که محل نصب دستگیره های مخفی L بر روی کابینت ها دقیقاً قسمت بالای یونیت، یعنی حد فاصل بدنه کابینت و صفحه کابینت میباشد که در نمای پایانی این دستگیره ها بصورت خط های افقی در کابینت های زمینی دیده خواهند شد.

 

دستگیره های مخفی کابینت

دستگیره مخفی مدل U

دستگیره شاخه ای مخفی مدل U از بارزترین دستگیره های مخفی میباشد که بصورت شاخه های 3 متری بفروش میرسد. هنگامی که این دستگیره شاخه ای را به صوررت عمودی قرار میدهیم، مشاهده خواهیم کرد که دستگیره شبیه به حرف انگلیسی U شده است، بر این اساس این دستگیره ها به نام دستگیره های U شناخته میشوند. این مدل از دستگیره های شاخه ای نیز همانند مدل L، گزینه ای بسیار مناسب برای کابینت های زمینی (یونیت های زمینی) میباشد.

دستگیره کابینت شاخه ای

دستگیره مخفی مدل H

دستگیره شاخه ای مدل H یکی از مدل های کاربردی دستگیره های شاخه ای میباشد، که به نام دستگیره قدی نیز شناخته میشود و در اصطلاح تخصصی تر به نام دستگیره نیمه مخفی نیز معروف است. شکل ظاهری این محصول شباهت زیادی به حرف H انگلیسی دارد، بنابراین به نام دستگیره شاخه ای مدل اچ شناخته میشود.

هنگام نصب این دستگیره، قسمت انتهای آن که حالتی به شکل حرف U انگلیسی دارد، بر روی لبه سطح مورد نظر مینشیند و آن را در برمیگیرد. برای اینکه دستگیره از صفحه جدا نشود میتوان از چسب و یا پیچ، جهت محکم کردن آن استفاده کرد.

کمد دیواری

ابعاد دستگیره های مخفی

دستگیره مخفی دارای اندازه های مختلفی میباشند که شما میتوانید اندازه مورد نظر خود را تعیین نموده و یا در صورت نیاز آن را در اندازه دلخواهتان، برش بزنید.

اندازه دستگیره های مخفی به صورت زیر می باشد :

  • دستگیره مخفی ۲ متری
  • دستگیره مخفی ۳ متری
  • دستگیره مخفی ۴ متری

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با دستگیره های شاخه ای، آن است که تفاوت وزن در بین مدل های این سبک از دستگیره ها نیز وجود دارد. به طور مثال ممکن است یک شرکت دستگیره ای به وزن 1 کیلوگرم را تولید کند و برندی دیگر وزن 700 گرمی را تولید می کند. هر چقدر وزن دستگیره مخفی بالاتر باشد، طول عمر و کیفیت بالاتری خواهد داشت.

مزایا و معایب دستگیره های شاخه ای

از آنجایی که امروزه، اغلب به دنبال مدرنیته ساختن دکوراسیون منزل و آشپزخانه خود هستند، عده ای بدون بررسی و در نظر داشتن جزئیات در هنگام خرید کابینت، از دستگیره های مخفی را انتخاب مینمایند؛ در صورتی که این مدل از دستگیره ها نیز، مانند سایر مدل های دستگیره ها مزایا و معایبی دارند. در ادامه به چند نمونه از این موارد اشاره میکنیم.

یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از این نوع دستگیره ها آن است میتوانید سال ها از کابینت های خود استفاده نمایید، زیرا این سبک به علت سادگی، هیچ گاه از مد نمی افتد و یا به عبارتی دمده نمیشود. همچنین عدم استفاده از دستگیره های قدیمی، از خطر های احتمالی همچون برخورد با دستگیره و یا گیر کردن لباس به آن ها جلوگیری مینماید.

در مقابل دستگیره های مخفی با وجود ظاهر زیبایی که برای آشپزخانه شما به ارمغان می آورند اما، نسبت به سایر دستگیره ها هزینه بیشتری دارند. عیب دیگری که برای این دستگیره ها میتوان به آن اشاره نمود، جمع شدن گرد و غبار در فضاهایی که جهت باز و بسته نمودن دستگیره روی آن قرار میدهند، میباشد که در نتیجه نظافت پیچیده تری خواهند داشت.

انواع دستگیره های مخفی کابینت

 

کابینت با درب مگنتی

کابینت های مگنتی، گروهی از کابینت ها میباشند که از لحاظ شکل ظاهری، نمایی یکپارچه و مدرن برای شما به ارمغان آورده و در عین حال کاربری بسیار آسانی نیز دارند. مکانیزم این کابینت ها به گونه ای است که تنها با فشار انگشت روی درب، میان درب و کابین فضای خالی کوچکی ایجاد شده و به راحتی میتوان درب را باز نمود.

این گروه از کابینت ها در عین حال که قیمت مناسبی دارند، اما با گذشت زمان ممکن است دچار خرابی یا گیر کردن و در نتیجه اختلال در مکانیزم مگنت شوند که به سادگی میتوان آن را تعویض نمود. همچنین به علت باز شدن این کابینت ها توسط اثر انگشت، ممکن است شاهد اثر لک چربی و یا آلودگی روی درب کابینت ها باشیم.

کابینت مگنتی

قیمت و خرید دستگیره کابینت مخفی 

مهمترین عاملی که در تعیین قیمت این مدل از دستگیره های کابینت تاثیر گذار میباشد نوع متریال سازنده آن ها است که همانطور که اشاره شد از شمش آلومینیوم میباشد. در این میان تعدادی از گروه های تولیدی، جهت پایین آوردن قیمت نهایی محصول، از مواد اولیه بازیافتی یا آلومینیوم درجه دو استفاده میکنند که دارای قیمت پایین تر و کیفیت ضعیف میباشند. در نتیجه در میان تنوع بسیار محصولات موجود در بازار، یافتن یک مرجع تخصصی در زمینه فروش دستگیره کابینت امری ضروری به شمار میرود.

فروشگاه جامع و تخصصی مدرن یراق با ارائه با کیفیت ترین دستگیره های کابینت از معتبرترین برندها، شما را در جهت انتخابی آگاهانه یاری مینماید.

در این فروشگاه میتوانید پس از بررسی کامل محصولات و تصمیم گیری نهایی، اقدام به ثبت سفارش نمایید و یا در صورت تمایل به خرید به صورت حضوری میتوانید به فروشگاه این مجموعه مراجعه کرده و به روز ترین دستگیره های درب و کابینت را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

نیاز به کمک دارید؟در واتس آپ با من گفت و گو کنید...

×