کابینت کلاسیک و یراق آلات متناسب با آن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام تعویض کابینت ها و جستجوی  دستگیره و یراق آلات مناسب برای آن دچار سردرگمی و مشکل شده باشید. همانطور که میدانید هر مدل کابینت جهت تکمیل کاربری و زیبایی، نیاز به یراق آلاتی مناسب و هماهنگ با سبک دکوراسیون دارد.

کابینت کلاسیک و یراق آلات متناسب با آن

کابینت کلاسیک و یراق آلات متناسب با آن یا به طور کلی سبک دکوراسیون کلاسیک، از دیرباز تاکنون یکی از پرطرفدارترین سبک ها بوده و همچنان در گروه مدل های لوکس و مجلل قرار میگیرد و طرفداران خاص خود را دارد. از آنجایی که ایجاد هماهنگی و هارمونی میان قسمت های مختلف دکوراسیون مسأله ای بسیار حائز اهمیت میباشد، بنابراین جهت خلق فضایی به سبک کلاسیک باید در انتخاب جزئیات دقت لازم را به کار ببریم.

در این مقاله قصد داریم به طور مفصل درباره ویژگی کابینت های کلاسیک و انتخاب یراق آلات مناسب آن از جمله دستگیره کابینت صحبت نماییم؛ اگر شما نیز قصد دارید فضایی کلاسیک در آشپزخانه خود خلق کنید با ما همراه باشید…

کابینت کلاسیک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کابینت کلاسیک آشپزخانه از پر طرفدار ترین کابینت های آشپزخانه در سرتاسر جهان محسوب می گردد. کابینت های کلاسیک بر خلاف کابینت های مدرن، اغلب دارای ابعادی بزرگ تر و ظاهری مجلل میباشند، به گونه ای که در بدنه این کابینت ها کنده کاری صورت میگیرد و یا طرح های سنتی و تزئیناتی روی آن اجرا میشود. در سبک کلاسیک سادگی هیچ معنایی ندارد و این سبک، نمایانگر معماری و دیزاین زمان باستان میباشد.

به طور کلی در طراحی به سبک کلاسیک، همه جزئیات اعم از کوچکترین تا اصلی ترین نکات، به صورت کامل بررسی و اجرا میشود؛

به عبارتی دیگر نظم، تقارن و ظرافت پایه اصلی تشکیل دهنده این سبک میباشد.

کابینت کلاسیک و یراق آلات متناسب با آن

 

همانطور که میدانید، دیزاین آشپزخانه ای به سبک کلاسیک منزل شما را مجلل و باشکوه تر میسازد. اگر به هر دلیلی تمایلی به سبک مدرن و سایر مدل ها ندارید سبک آشپزخانه کلاسیک و نئو کلاسیک گزینه ای مناسب برای شما میباشد؛ اما باید توجه داشته باشید که برای اجرای بهتر این سبک، لازم است حتما جزئیات و نکاتی را نیز در نظر بگیرید که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.

انتخاب رنگ مناسب

بر خلاف سبک مدرن که محدودیتی در انتخاب رنگ وجود ندارد، در سبک کلاسیک مجاز به انتخاب هر رنگی نخواهید بود و لازم است از ترکیب رنگ هایی برای فضای آشپزخانه و کابینت ها استفاده نمایید که دکوراسیون را مجلل و لوکس نشان دهد. رنگ هایی همانند سفید، نباتی، کرم، قهوه ای و به طور کلی رنگ های سنگین مناسب این سبک میباشد. همچنین لازم است میان رنگ دکوراسیون آشپزخانه و قسمت های دیگر منزل نیز هماهنگی وجود داشته باشد.

به عنوان مثال اگر شما در فضای اصلی خانه از طراحی مدرن ایده گرفته اید، بهتر است در آشپزخانه نیز طراحی کلاسیک اجرا نشود.

کابینت کلاسیک و یراق آلات متناسب با آن

نورپردازی مناسب

یکی دیگر از ارکان مهم در طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک، نورپردازی فضای مورد نظر میباشد، زیرا که موجب درخشش هرچه بیشتر اجزا و محیط میشود. استفاده از لوستر های مجلل و بزرگ و نور های خطی، دو مورد از اصلی ترین نورپردازی ها در سبک کلاسیک میباشند که بسته به نوع کابینت ها و دکوراسیون آشپزخانه شما میتواند نور آن آفتابی و یا یخی باشد. همچنین استفاده از لوستر های خطی و خطوط نور بر روی کانترهای آشپزخانه، میتواند به جلوه هرچه بیشتر فضا کمک شایانی نماید.

انتخاب کابینت های کلاسیک

همانطور که میدانید کابینت یکی از مهم ترین اجزای هر آشپزخانه به شمار میرود که تاثیر بسیاری در زیبایی دکوراسیون نیز دارد، از این رو باید با تم اصلی آشپزخانه هارمونی داشته باشد تا شاهد اجرای یک نوع سبک خاص در محیط آشپزخانه باشیم. در سبک کلاسیک اغلب از کابینت هایی از جنس ممبران و یا چوب طبیعی و مقاوم همچون چوب گردو، راش، افرا و … استفاده میشود که روی بدنه آن حکاکی و طراحی های خاصی صورت میگیرد که در نهایت، جلوه ای باشکوه و لوکس به دکوراسیون آشپزخانه خواهد بخشید. این سبک کابینت به دلیل داشتن منبت و ستون های بلند و زیبا چشم هر بیننده ای را به خود جلب میکند، به همین خاطر طرفداران بسیاری دارد.

کابینت کلاسیک و یراق آلات متناسب با آن

یادآوری این نکته نیز الزامی است که هنگام انتخاب کابینت کلاسیک، توجه به جزئیات امری بسیار مهم در طراحی دکوراسیون تلقی میشود؛ بنابراین سعی کنید از دستگیره‌ ها و یراق آلات لوکس و به سبک کلاسیک استفاده نمایید تا نمای پایانی جذاب تری داشته باشید.

 

نکات مهم دیگر در طراحی کابینت های کلاسیک

در طراحی کابینت کلاسیک چند نکته مهم وجود دارد که حتما باید در نظر گرفته شود:

_کابینت ها باید به صورت یکپارچه نصب شوند و بین یونیت ها شامل هیچ گونه فضای خالی نباشد.

_اصل قرینگی در هنگام نصب و اجرای طراحی کابینت ها حتما رعایت شود.

_تا جایی که ممکن است اسفتاده از کابینت های جک دار در این سبک توصیه نمیشود.

_باکس هود باید شامل فضایی جداگانه و لوکس باشد و حتما باید از هود مخفی و توکار در این سبک استفاده شود.

کابینت کلاسیک

مزایا و معایب کابینت های کلاسیک

هر سبک از کابینت ها دارای مزایا و معایبی میباشد که شما میتوانید ابتدا آن ها را مورد بررسی قرار داده و سپس جهت خرید اقدام نمایید. علاوه بر این مورد، منزل و فضای مورد نظرتان نیز، در تصمیم گیری شما نقش بسیار مهمی دارد. اولین مزیت این نوع کابینت ها اجرای طرح مورد علاقه شما روی بدنه کابینت میباشد، زیرا روی کابینت های کلاسیک توسط دستگاه CNC حکاکی صورت میگیرد و هر طرحی روی آن قابل اجرا میباشد.

مزیت دیگر کابینت های کلاسیک، هماهنگی آن با دکوراسیون منزل و محیط میباشد، زیرا این سبک از تنوع طرح و رنگی فوق العاده ای برخوردار است. همچنین استفاده از چوب طبیعی در ساخت این کابینت ها، حس و حالی از طبیعت را به شما القا مینماید.

در رابطه با معایب این سبک کابینت باید گفت، این مدل ها به دلیل جزئیات و طراحی خاصی که دارند و همچنین نوع مواد اولیه سازنده آن ها، از قیمت بالاتری نسبت به کابینت های مدرن از جمله های گلاس برخوردار میباشند. همچنین این کابینت ها به علت تراش هایی که روی آن ها حکاکی شده، نظافت و نگهداری مشکل تری نیز خواهند داشت.

لازم به ذکر است که این کابینت ها با توجه به طبیعی بودنشان، در برابر رطوبت و حرارت بالا بسیار حساس میباشند، در نتیجه باید از مواد اولیه مرغوب تهیه شده باشد و حتما روی بدنه کابینت روکش داشته باشد تا دچار خرابی نشده و طول عمر بالایی نیز داشته باشند.

خرید یراق آلات کلاسیک

همانطور که در این مقاله ( کابینت کلاسیک و یراق آلات متناسب با آن ) اشاره شد، جهت اجرای صحیح سبک کلاسیک در دکوراسیون آشپزخانه نیازمند کابینت هایی با این سبک نیز خواهیم بود و از آنجایی که کابینت ها جهت تکمیل کاربری خود به یراق آلاتی از جمله دستگیره نیاز دارند، باید در انتخاب هریک از آن ها نیز بررسی های لازم را به عمل آورد. شما میتوانید در فروشگاه مدرن یراق به روز ترین دستگیره های کابینت کلاسیک را در مدل ها و رنگ های متنوع، مطابق با سلیقه خود خریداری نمایید. ضمناً اگر به هر دلیلی تمایل به خرید آنلاین ندارید، میتوانید به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه کرده و محصول خود را خریداری نمایید.

همچنین فروشگاه مدرن یراق جهت رفاه حال مشتریان خود خرید به صورت تلفنی را نیز فراهم آورده است، شما در صورت تمایل میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و سفارش خود را ثبت نمایید.

2 دیدگاه برای “کابینت کلاسیک و یراق آلات متناسب با آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

نیاز به کمک دارید؟در واتس آپ با من گفت و گو کنید...

×