بررسی کابینت مدرن و یراق آلات مناسب آن

کابینت مدرن چیست؟

ویژگی های ظاهری کابینت های مدرن کدامند؟

کابینت سبک مدرن از چه متریال و رنگی تولید میشود؟

چه نوع یراق آلاتی مناسب کابینت های مدرن میباشند؟

شاید شما هم تاکنون با سوالاتی از این قبیل مواجه شده باشید. برای یافتن پاسخ سوالاتتان پیشنهاد میکنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید:

سبک مدرن و تأثیر آن در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه

همان طور که میدانید مهم ترین بخش هر آشپزخانه ای را کابینت های آن آشپزخانه تشکیل میدهند. در حال حاضر کابینت ها و به طور کلی یراق آلات و دستگیره های  سبک مدرن ، در گروه جدید ترین و پرطرفدار ترین اکسسوری های آشپزخانه، در مقایسه با سایر سبک ها، به شمار میروند. لازم به ذکر است به این نکته اشاره کنیم که جهت اینکه بتوانید آشپزخانه ای با فضای مدرنیته خلق کنید، باید یک سری قواعد و اصول را در نظر گرفته و هریک را بررسی نمایید.

 

مهم ترین ویژگی های کابینت مدرن

کابینت آشپزخانه مدرن یکی از رایج ترین نمونه های کابینت، در بین سبک های امروزی به شمار میرود. در رابطه با برجسته ترین شاخصه های این سبک میتوان به یکپارچگی، دارا بودن سطحی صاف و بدون شیب، طراحی به صورت زاویه دار، زیبایی در عین سادگی، براقیت و … اشاره نمود. یکی دیگر از ویژگی های کابینت مدرن، بهره گیری از حداکثر فضا بدون هیچ گونه محدودیتی میباشد؛ چنانچه همه ما کابینت های کشیده و بلندی را در این سبک دیده ایم که در برخی مواقع ارتفاع آن ها تا سقف طراحی شده و از تمام فضا استفاده بهینه شده است.

به طور کلی داشتن کابینت هایی با فضای زیاد اما در عین حال ساده و شیک، برجسته ترین و مهم ترین ویژگی کابینت های مدرن محسوب میشود.

 

این مدل از کابینت ها بر خلاف سایر سبک ها، اغلب از ظاهری کوچک و سطحی صیقلی برخوردار هستند و از متریال متنوعی تولید میشوند. تنوع رنگی بالا نیز یکی دیگر از ویژگی های اصلی کابینت های مدرن میباشد؛ زیرا در سبک مدرن بر خلاف سبک کلاسیک، هیچ گونه محدودیتی جهت انتخاب رنگ وجود نداشته و شما میتوانید هر رنگی اعم از رنگ های روشن، تیره و یا رنگ های شاد و نامتعارف را نیز به سلیقه خود انتخاب نمایید.

به عبارتی دیگر، کابینت های مدرن نقطه مقابل کابینت های کلاسیک میباشند. امروزه طیف وسیعی از سلایق و توجهات، چه در بین سازندگان و چه در بین مصرف کنندگان، از سبک های اشراف گونه و تجملاتی دور شده و به سوی کابینت های نوین و مدرن سوق پیدا کرده است؛ در واقع راز اصلی جذابیت و پرطرفدار بودن این سبک از کابینت ها، سادگی میباشد.

یراق آلات متناسب با کابینت های سبک مدرن

 همان طور که میدانید کابینت های مدرن عموماً یا دستگیره ندارند و یا دارای دستگیره های کشیده و بلند به سبک مدرن میباشند. در این میان کابینت های مدرن بدون دستگیره، اغلب توسط مگنت کابینتی و یا دستگیره کابینت مخفی باز و یا بسته میشوند.

دستگیره کابینت مخفی

دستگیره کابینت مخفی که در اصطلاح به آن شاخه ای نیز گفته میشود، نسل جدیدی از دستگیره های کابینت میباشد که برای خلق فضایی مدرن در آشپزخانه، نیازمند آن هستیم.

دستگیره های مخفی در مدل های گوناگونی تولید شده اند که هر کدام مختص مواردی خاص میباشند که از پر مصرف ترین آن ها میتوانیم نمونه های دستگیره L، دستگیره های مدل U و دستگیره کمد دیواری H را نام ببریم. دستگیره های مدل L معمولا برای کابینت های زمینی و یا در اصطلاح یونیت های زمینی استفاده میشود و دستگیره های مدل U در مواردی همچون کشو ها قابل مصرف و استفاده هستند و دستگیره های مدل H نیز بیشتر در کمد دیواری های ریلی قابل نصب میباشند.

با نصب و استفاده از دستگیره های کابینت مخفی شاهد فضایی کاملاً مدرن، شیک و جدید در آشپزخانه خود خواهید بود.

 

مگنت کابینتی

در اجرای کابینت های بدون دستگیره روش های متعددی برای باز کردن درب این کابینت ها وجود دارد که از متداول ترین آن ها نصب مگنت بر روی کابینت میباشد. نکته قابل توجه در کابینت های مگنت دار، جنس مگنت میباشد که هرچه با کیفیت تر باشد، شاهد کاربری راحت تری خواهیم بود.

لازم به ذکر است که کابینت های مگنت دار دارای یک عیب عمده نیز میباشد که باید در نظر گرفته شود و آن باز شدن بر اثر تماس دست میباشد؛ به موجب این ویژگی اگر کابینت های شما جنس براقی داشته باشند، آثار لک و چربی دست را به وضوح نمایش میدهند و در نتیجه نیازمند مراقب و نظافت بیشتری میباشند.

کابینت هایی که در آن از مگنت، جهت باز و بسته کردن درب کابینت یا کشو استفاده شود، کابینت های لمسی نیز نامیده میشوند.

دستگیره کابینت مدرن

در طراحی کابینت های سبک مدرن، علاوه بر مگنت و دستگیره های مخفی کابینت میتوانید از دستگیره های سبک مدرن نیز استفاده نمایید، اما توجه داشته باشید که جهت رعایت این سبک شما مجاز به انتخاب دستگیره های پر زرق و برق نخواهید بود. دستگیره کابینت مدرن از طراحی بسیار ساده ای برخوردار بوده و معمولاً به صورت افقی یا عمودی، کشیده و بدون نقش میباشند.

حال برای آن که انتخابی مناسب داشته باشید باید به موارد زیادی توجه داشته باشید؛ به عنوان مثال اگر سقف آشپزخانه شما کوتاه است بهتر است از دستگیره های بلند و کشیده و در جهت عمودی نصب و استفاده نمایید و یا اگر آشپزخانه شما فضای کوچک و محدودی دارد میتوانید با نصب دستگیره در جهت افقی، فضای آشپزخانه را عریض تر نشان دهید.

 

در پایان این مقاله، باید اشاره کنیم که به طور کلی اجرای سبک مدرن در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک و مینیمال یک گزینه بسیار مناسب به شمار میرود. علاوه بر آن در مورد آشپزخانه های بزرگ تر نیز، محدودیتی برای انتخاب این سبک وجود نداشته و میتوانید هر مدل کابینت و یراق آلات مرتبط با آن را که زیر مجموعه سبک مدرن باشد انتخاب نمایید؛ اما با این حال بهتر است قبل از هر تصمیمی، دکوراسیون منزل خود را مد نظر قرار دهید و مطابق با آن به انتخاب کابینت و یراق آلات مناسب آن بپردازید.

خرید انواع یراق آلات از فروشگاه مدرن یراق

فروشگاه مدرن یراق با بیش از 10 سال سابقه در زمینه فروش انواع دستگیره کابینت و یراق آلات مدرن، یکی از جامع ترین و تخصصی ترین فروشگاه ها میباشد. شما در این فروشگاه میتوانید با بررسی و جستجو در سایت ما، اطلاعات لازم در رابطه با محصولات را کسب نموده و مناسب ترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید.

همچنین کارشناسان ما در فروشگاه مدرن یراق آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه کارشناسی فنی محصولات، خدمات گارانتی، نحوه خرید و ارسال میباشند و شما علاوه بر مشاوره قبل از خرید، میتوانید از مزایای قیمت مناسب و گارانتی محصولات نیز بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

نیاز به کمک دارید؟در واتس آپ با من گفت و گو کنید...

×