راهنمای خرید دستگیره کابینت

 

چگونه دستگیره کابینتی مناسب انتخاب کنیم؟

انواع دستگیره های کابینت چیست؟

بهترین دستگیره کابینت کدام نوع است؟

نوع جنس دستگیره کابینت را چطور بررسی کنم؟

و …

شاید شما هم هنگام خرید دستگیره کابینت با چنین سوال هایی رو به رو شده باشید. به طور کلی کابینت ها بخش اصلی دکوراسیون آشپزخانه را تشکیل میدهند، که خود به تنهایی قابل استفاده نبوده و جهت تکمیل کاربری خود نیازمند اجزای دیگری میباشند که مهم ترین آن ها دستگیره میباشد؛ پس انتخاب دستگیره کابینت مناسب موضوعی بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی میشود.

در راستای انتخاب صحیح دستگیره کابینت، موارد متعددی وجود دارند که بررسی و تحقیق درباره هریک از آن ها فرصت انتخابی آگاهانه را در اختیار فرد قرار میدهد.

ما در مقاله راهنمای خرید دستگیره کابینت قصد داریم به طور مفصل درباره خرید دستگیره کابینت و جزئیات آن صحبت نماییم. در صورتی که شما هم قصد خرید دستگیره کابینتی مناسب را دارید، با ما همراه باشید…

آشنایی با انواع دستگیره کابینت:

حتما تاکنون برایتان این سوال پیش آمده که چرا انتخاب دستگیره کابینت تا این حد اهمیت دارد و یا چه مدل دستگیره ای مناسب کابینت های آشپزخانه شماست؟ ابتدا قبل از هر چیز میخواهیم انواع مدل های دستگیره های کابینت را به شما معرفی کنیم تا در زمان خرید با اقسام آن ها آشنایی لازم را داشته باشید.

به طور کلی دستگیره های کابینت به 3 دسته اصلی تقسیم میشوند:

_دستگیره کابینت تک پیچ

_دستگیره کابینت دو پیچ

_دستگیره کابینت مخفی

در تصویر زیر نمایی از نصب دستگیره کابینت تک پیچ و دستگیره کابینت دو پیچ را در کنار هم مشاهده مینمایید:

 

همچنین این گروه از یراق آلات به علت تنوع بسیار، بر اساس سبک طراحی و شکل ظاهری نیز به 3 دسته بندی دیگر تقسیم میشوند که در ادامه مقاله همراه با تصویر مشاهده مینمایید:

_دستگیره کابینت مدرن

 

_دستگیره کابینت کلاسیک

 

_دستگیره کابینت سرامیکی

حال به بررسی 3 نوع اصلی از دستگیره های کابینت و کاربرد هریک از آن ها میپردازیم:

دستگیره کابینت تک پیچ

در مورد دستگیره های تک پیچ باید گفت که این سری از دستگیره ها به نام های متعددی از جمله دستگیره کابینت دکمه ای و دستگیره کابینت تک پایه، شناخته میشوند و معمولاً ظاهری کروی و یا مربع شکل دارند. روش نصب دستگیره های تک پیچ بسیار ساده و تنها توسط یک عدد پیچ صورت گرفته و نیاز به دانش یا مهارت خاصی نمیباشد.

دستگیره های تک پیچ از لحاظ کاربرد و نوع مصرف هیچ گونه محدودیتی نداشته و از این گروه از دستگیره ها میتوان در موارد بسیاری از جمله انواع کابینت ها، میزهای آرایشی، کشو ها، بوفه و کنسول، انواع کمد های دیواری، دراور ها و بسیاری از موارد دیگر قابل نصب و استفاده نمود.

دستگیره کابینت دو پیچ

نوع دوم از دستگیره های کابینت یعنی دستگیره های دو پیچ یا خطی میباشد و تنوع بسیار زیادی نسبت به سایر مدل ها دارد. در فروشگاه مدرن یراق این سری از دستگیره ها در دو گروه دستگیره کابینت مدرن و دستگیره کابینت کلاسیک طبقه بندی شده است که با مراجعه به هر بخش میتوانید بهترین، زیباترین و با کیفیت ترین دستگیره های موجود در سطح بازار را مشاهده نموده و با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید.

این گروه از دستگیره های کابینت، همان طور که از نامشان پیداست توسط دو پیچ روی محل مورد نظر نصب میشوند و از جهت سایز و ابعاد بسیار متنوع میباشند. کوچک ترین سایز موجود از این نوع دستگیره 32 میلیمتر بوده و به ترتیب سایز های 64، 96، 128، 160، 192، 224، 256، 288 و 320 میلیمتر و … را ارائه میدهند.

دستگیره کابینت مخفی

دستگیره های مخفی یا پنهان، سبکی جدید و نوین از دستگیره های کابینت میباشند که روی لبه درب کابینت نصب میشوند و امروزه طرفداران بسیار دارند. این دستگیره ها دکوراسیون آشپزخانه شما را به سمت نمایی یکپارچه و سبکی مینیمال سوق میدهد. دستگیره های کابینت مخفی نیز دارای انواع متنوعی میباشند که در بخش های بعدی درباره آن ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نکته قابل توجه در زمان خرید انواع دستگیره این مورد است که محدودیتی در انتخاب نوع دستگیره وجود نداشته و بخش عمده ای از آن به سلیقه هر فرد و دکوراسیون محل مورد نظر بستگی دارد.

پارامترهای مهم در خرید دستگیره کابینت:

هنگام خرید دستگیره کابینت، با در نظر داشتن لیستی از ویژگی ها و نکات مهمی درباره ساختار کلی دستگیره ها، مطمئناً شاهد خریدی صحیح تر نیز خواهید بود. در این بخش چند نمونه از مهم ترین نکات مورد نیاز در زمان خرید دستگیره را برای شما شرح میدهیم که با بررسی هریک از آن ها میتوانید خریدی امن و مطمئن را تجربه نمایید.

هماهنگی سبک طراحی دستگیره و آشپزخانه

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید دستگیره کابینت، ابتدا باید مورد بررسی قرار گیرد، تعیین سبک آشپزخانه شماست؛ زیرا دکوراسیون آشپزخانه ها دارای سبک های متنوعی میباشند. به عنوان مثال بهتر است برای آشپزخانه ای با سبک سنتی، دستگیره کلاسیک نصب و استفاده شود، اما در مورد دیزاینی با سبک مدرن که ساده و مینیمال به نظر میرسد و دارای خطوط شکسته و بلند است، باید دستگیره ای با سبک مدرن نیز انتخاب شود.

رنگ دستگیره کابینت

پس از تعیین سبک آشپزخانه و انتخاب دستگیره کابینت هماهنگ با آن، مورد دیگری که بسیار مهم تلقی میشود رنگ بندی دستگیره های کابینت است؛ زیرا اگر رنگی متناسب با دکوراسیون و کابینت ها انتخاب شود، پس از نصب شاهد جلوه و نمایی بسیار جذاب تر خواهید بود.

به طور کلی ایجاد تضاد رنگی بین دستگیره و کابینت ها، میتواند یک پیشنهاد عالی باشد، اما با این حال این امر، یک مورد کاملاً سلیقه ای بوده و هیچ گونه قاعده و قانون خاصی برای آن وجود ندارد و حتی در مواردی شاهد بوده ایم که کابینت و دستگیره کاملاً هم رنگ انتخاب شده و نمای پایانی زیبایی را نیز رقم زده اند.

تمامی گروه های دستگیره کابینت که در بالا ذکر شد، در رنگ های متعددی تولید میشوند که شما بسته به رنگ کابینت و یا سطح مورد نظر میتوانید دستگیره ای مناسب با رنگ و سبک دکوراسیون انتخاب نمایید. این رنگ ها عبارتند از: طلایی، زیتونی، شامپاینی، مشکی، سفید، نسکافه ای، کروم و …

نوع متریال و میزان کیفیت دستگیره کابینت

همان گونه که امروزه شاهد تولید طیف گسترده ای از کابینت ها با متریال گوناگون هستیم، دستگیره های کابینت نیز از مواد اولیه متنوعی طراحی و تولید میشوند. دستگیره های کابینت میتواند از جنس فلز مانند استیل و آلومینیوم و یا از جنس آلیاژ هایی نظیر برنج، سرب زاماک، برنز و یا موادی مثل پلاستیک، چوب و یا کریستال باشد.

با توجه به اینکه آشپزخانه محیطی است که دائماً در معرض رطوبت و حرارت قرار دارد، نکته حائز اهمیت در مورد متریال سازنده دستگیره این است که یراق آلاتی برای کابینت ها انتخاب نمایید که در برابر رطوبت از مقاومت کافی برخوردار باشد و دچار خوردگی نشود؛ همچنین بهتر است از کیفیت بالای آبکاری نیز برخوردار باشد. به موجب این مزایا شما دیگر شاهد هیچ گونه آسیب، خرابی، تغییر رنگ و اکسید شدن دستگیره های کابینت خود نخواهید بود.

تناسب سایز دستگیره با کابینت

یکی از مواردی که در زمان خرید دستگیره کابینت باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، تناسب سایز دستگیره با ابعاد کابینت ها میباشد. اصولاً بهتر است برای کابینت هایی با طول و عرض بیشتر، دستگیره های با سایز و ابعاد بزرگ تر نیز نصب و استفاده شود؛ این امر علاوه بر اینکه موجب رعایت اصل تناسب و زیبایی هرچه بیشتر دکوراسیون آشپزخانه شما میشود، کاربری کابینت ها و کشو ها را نیز برای شما آسان تر مینماید.

همچنین امروزه دیده میشود که طراحان کابینت، برای فضای بیشتر و سازماندهی بهتر لوازم آشپزخانه، از کشو هایی با سایز بزرگ تر استفاده میکنند، برای این گونه موارد میتوانید جهت سهولت در کاربری و دوام بیشتر کشو ها، از دو دستگیره در دو طرف سطح کشو ها استفاده نمود.

قیمت دستگیره کابینت

قیمت یک دستگیره کابینت همواره یکی از پارامتر های مهم در هنگام بررسی و انتخاب آن دستگیره میباشد؛ البته این مورد به آن معنا نیست که حتما باید دستگیره ای گران قیمت انتخاب کنید. جهت داشتن انتخابی درست کافی است ابتدا نیاز ها و انتظارات خود را از محصولی که میخواهید خریداری نمایید مشخص کنید و هر یک را مورد بررسی قرار دهید تا بهترین و مناسب ترین گزینه را، چه از لحاظ زیبایی ظاهری و چه از لحاظ کیفیت و قیمت انتخاب نمایید.

در حال حاضر دستگیره های کابینت با کیفیت مناسب، حدوداً بین رنج قیمتی 10000 الی 100000 تومان در سطح بازار موجود است که نوع مواد اولیه سازنده، برند، شرکت تولیدی و گارانتی محصولات، تعیین کننده سطح قیمت هر دستگیره کابینت میباشد.

خرید دستگیره کابینت از فروشگاه مدرن یراق

با توجه به آنچه در مقاله اشاره شد، انتخاب دستگیره کابینت یک مورد بسیار مهم تلقی میشود. در این میان، بررسی و خرید از یک فروشگاه تخصصی و معتبر میتواند در این امر به شما کمک شایانی کند.

شما در فروشگاه آنلاین مدرن یراق میتوانید طیف گسترده ای از مدل ها و انواع دستگیره های کابینت و سایر یراق آلات کابینتی را با بالا ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها، بررسی نموده و با اطمینان خاطر خریدی امن را تجربه نمایید. ضمن اینکه فروشگاه ما جهت رفاه حال مشتریان خود، امکان خرید حضوری و تلفنی را نیز فراهم آورده است.

همچنین کارشناسان ما در فروشگاه مدرن یراق آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه کارشناسی فنی محصولات، خدمات گارانتی، نحوه خرید و ارسال میباشند و شما علاوه بر مشاوره قبل از خرید، میتوانید از مزایای قیمت مناسب و گارانتی محصولات نیز بهره مند شوید.

4 دیدگاه برای “راهنمای خرید دستگیره کابینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام

نیاز به کمک دارید؟در واتس آپ با من گفت و گو کنید...

×